Tuesday, June 30, 2009

Pakatan Campuran Tak Tepati Janji

Di Petik dari UMNO-Online

GEORGETOWN, 30 Jun – Kerajaan Negeri Pulau Pinang seakan kehilangan punca berikutan tindakan sekitar 200 orang pekerja kilang Nikko yang diberhentikan kerja menuntut Ketua Menterinya bertindak.


Dalam perkembangan tersebut, dilaporkan para pekerja yang kehilangan sumber pendapatan mengadakan demostrasi di Komtar dengan menuntut Lim Guan Eng menunaikan janji-janji manis yang sering ditaburkan untuk membantu mereka.


Sebelum ini, pakatan pembangkang di negeri tersebut seringkali melampiaskan janji-janji manis khususnya ketika waktu kempen pilihan raya diadakan termasuklah di Permatang Pauh tahun lalu dan di Penanti baru-baru ini.


Tindakan tersebut menunjukkan bahawa Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang diterajui sekutu pakatan campuran DAP gagal melaksanakan tugas dengan berkesan lantas kebajikan rakyatnya terabai apatah lagi sebelum mendapat kuasa, pelbagai janji ditaburkan sedangkan realitinya adalah sebaliknya.


Menurut laporan, seramai 984 pekerja kilang kilang Nikko Electronic Bhd diberhentikan kerja serta merta tahun lalu telah dijanjikan dengan beberapa bantuan oleh Kerajaan Negeri termasuklah membantu pekerja terbabit dengan menyerap mereka ke kilang lain setelah usaha mendapatkan maklumat lengkap selesai.


Namun malangnya, ia tidak ditunaikan!

Komentar :

ada 0 comments ke “Pakatan Campuran Tak Tepati Janji”

Pelawat

Kategori

 

© 2009 Sekretariat Pekerja Muda - Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia. Powered by Blogger.